51. Stan: Master Set
Opis
Świat, który znasz przestał istnieć.
Nie ma rządu. Nie ma armii. Nie ma cywilizacji. Bunt komputerów, wojna z maszynami, upadek świata ludzi. Stany Zjednoczone upadły na kolana. Wojna z maszynami trwa od trzydziestu lat. Powoli rosną ośrodki skupiające ludzi i próbujące zdobyć władzę w okolicy. Przejąć kontrolę nad sąsiadami. Zbudować nowy kraj. Nowy, 51. Stan…
Powrót hitu w odświeżonej wersji
51. Stan to gra karciana osadzona w uniwersum Neuroshimy, bestsellerowej gry fabularnej wydawnictwa Portal. Tym razem powraca w nowym wydaniu. Jest to zestaw zawierający 88 kart z gry podstawowej i po 50 kart z rozszerzeń Nowa Era i Zima. Całość została zbalansowana na nowo, aby zaoferować pełną emocji rozgrywkę bez względu na to, które rozszerzenie wybierzesz.
Gracze wcielają się w role przywódców jednej z czterech frakcji (Mutanci, Kupcy, Nowojorczycy lub Appalachianie) i próbują rozwinąć swoją potęgę. Budują nowe Lokacje, podpisują Umowy, starają się atakować słabszych sąsiadów, by dostarczyć do bazy Zdobycze.
Mechanika gry opiera się na nowatorskiej regule pozwalającej użyć każdej z kart lokacji w grze na jeden z trzech sposobów – gracz sam decyduje, czy posiadaną kartę (np. Stacji paliw) chce wystawić jako Lokację, czy chce ja napaść i wystawić jako Zdobycz czy też chce z nią nawiązać handel i wystawić ją jako Umowę. Olbrzymia ilość decyzji, jakie mają gracze, bogactwo fabularne, sprawiają, że gra jest nieprawdopodobnie emocjonująca i posiada bardzo wysoki współczynnik regrywalności.
Zawartość pudełka:
- 88 kart 51. Stanu (63x88mm)
- 12 kart połączeń (6 każdego koloru, 63x88mm)
- 50 kart z rozszerzenia Nowa Era (63x88mm)
- 50 kart z rozszerzenia Zima (63x88mm)
- min. 38 drewnianych znaczników Broni
- min. 30 drewnianych znaczników Paliwa
- min. 30 drewnianych znaczników Budulca
- min. 30 drewnianych znaczników Żelaza,
- 13 znaczników Naboi
- 20 Czerwonych żetonów Kontaktu
- 20 Niebieskich żetonów Kontaktu
- 30 Szarych żetonów Kontaktu
- 7 uniwersalnych żetonów Kontaktu
- 9 żetonów Przebudowy
- 4 żetony Mnożenia
- 4 plansze Frakcji
- 1 ścieżka Punktów zwycięstwa
- 4 żetony punktacji
- 1 żeton pierwszego gracza
- 1 instrukcja
Dane techniczne
podstawka/dodatek | samodzielna gra |
polska instrukcja | Tak |
nowy | Tak |
wiek | od 12 lat |
czas rozgrywki | 60-120 minut |
liczba graczy | 1-4 |
Tyrek
Bardzo solidna gra z przemyślaną mechaniką. No i dla wielbicieli Neuroshimy zyskuje dodatkowe punky. Jak dla mnie trochę za mało interakcji między graczami. Wariant solo sprawdza się całkiem nieźle.