Mystic Vale Big Box
Opis
Mystic Vale to gra karciana dla 2-4 graczy, w której wcielacie się w klany druidów, które próbują przywrócić przeklętej krainie jej dawne życie. Karty w waszych taliach przedstawiają części doliny, które musicie zrewitalizować, a każde rozwinięcie, reprezentuje nowe życie przynoszone do krainy.
Wasza potęga jest związana z krainą i im więcej życia pojawi się w dolinach i gajach, tym stajecie się potężniejsi, a wraz z wami duchy natury gotowe ożywić cudowne krainy. W każdej turze zagrywacie karty na swoje pole, aby zdobywać potężne rozwinięcia i cenne karty doliny. Musicie jednak uważać, by nie nadużywać swojej mocy, gdyż może to spowodować rozkład i zakończyć turę.
Podczas gry będziecie mogli rozbudować twoje karty dodając do nich potężne rozwinięcia. Tworzenie kart za pomocą rozwinięć i kupowanie kart doliny we właściwym czasie, pomoże wam przywrócić do życia najcudowniejszą część Tajemniczej Doliny i osiągnąć zwycięstwo.
Każdy gracz rozgrywa swoją turę, musi wtedy rozegrać 4 Fazy w danej kolejności:
- Faza Sadzenia
- Faza Zbiorów
- Faza Odrzucania
- Faza Przygotowań
W Fazie Sadzenia można spasować lub kontynuować i przemieścić wierzchnią kartę na swoje Pole, a także rozpatrzyć jej zdolności po rozegraniu. Należy sprawdzić, czy nie uległo się Zepsuciu, a jeśli nie, sekwencję należy powtórzyć i robić to do momentu spasowania lub Zepsucia. Zepsuciu ulegasz, jeśli ujawnisz w dowolnym momencie Fazy Sadzenia lub Przygotowań 4 lub więcej symboli Rozkładu (z czerwonym drewkiem), chyba że posiadasz anulujące je symbole Przyrostu (z zielonym drzewkiem).
Do Fazy Zbiorów można przejść, jeśli nie uległo się Zepsuciu. Jeśli tak, po fazie Sadzenia przechodzi się od razu do Fazy Odrzucania. W Fazie Zbiorów zlicza się symbole z kart i rozpatruje je w dowolnej kolejności. Zdolności kart pozwalają m.in. na zakupienie Rozwinięć i kart.
W Fazie Odrzucania wszystkie zakupione rozwinięcia odrzuca się z Pola na stos kart odrzuconych. Uzupełnia się Karty Doliny oraz Rozwinięcia.
Faza Przygotowań. Gdy przeciwnik rozpocznie swoją turę, możesz w tym czasie przygotować swoje Pole, rozpatrując zdolności kart. Może to zostać przerwane przez odkrycie kart z odpowiednią liczbą symboli Rozkładu, co skutkuje Zepsuciem.
Zakończenie gry
Gra kończy się, gdy pula żetonów PZ się wyczerpie, a każdy z graczy dokończy rundę tak, by rozegrał identyczną liczbę tur. PZ podlicza się dzięki żetonom dającym natychmiastowe punkty, a także z Rozwinięć i kart Doliny dających je na koniec gry.
Zawartość pudełka:
- 80 kart Początkowych podzielonych na 4 identyczne talie
- 342 Rozwinięć kart
- 90 kart Doliny
- 18 Rozwinięć kart Żyznej Gleby
- 4 karty Pomocy Gracza
- 16 kart Przywódców
- 8 żetonów Amuletu
- 44 żetony o wartości 1 PZ
- 10 żetonów o wartości 5 PZ
- 4 żetony Many
- 100 koszulek na karty (w tym 20 koszulek dodatkowych)
- instrukcja - gra podstawowa
- instrukcja - dodatek "Dolina Magii"
- instrukcja - dodatek "Dolina Dziczy"
- instrukcja - dodatek "Burza Many"
Dane techniczne
podstawka/dodatek | samodzielna gra |
polska instrukcja | Tak |
nowy | Tak |
wiek | od 14 lat |
czas rozgrywki | 30-60 minut |
liczba graczy | 2-4 |