New Frontiers
Opis
New Frontiers to gra planszowa zaprojektowana przez Toma Lehmanna wykorzystująca mechanikę budowy silniczka, w której gracze budują swoje kosmiczne imperia, odkrywają i kolonizują planety, nabywają technologie, produkują i sprzedają towary.
Mechanika New Frontiers stanowi mariaż gier niezwykle popularnej Race for the Galaxy oraz uznanego klasyka, Puerto Rico. New Frontiers dodaje jednak modularność dostępnych technologii, dzięki czemu każda rozgrywka wymaga zastosowania innej strategii.
Gra wyróżnia się specyficzną mechaniką wyboru akcji - w każdej rundzie gracze kolejno wybierają jeden z dostępnych kafli Akcji. Co ciekawe nie tylko osoba, która wybrała daną Akcję ją rozpatruje (otrzymując dodatkowy bonus), ale i pozostali gracze (jednak już bez bonusu). Dzięki temu gra jest emocjonująca dla wszystkich graczy w każdym momencie gry, bez względu na to czyja jest tura.
New Frontiers to tytuł dla wytrawnych graczy - zachwyca różnorodnymi ścieżkami prowadzącymi do zwycięstwa, dynamiczną rozgrywką, silną interakcją między graczami, piękną grafiką oraz nastrojowym klimatem science-fiction.
Zawartość pudełka:
- 8 plansz Imperium, ponumerowanych od 1 do 8
- 60 dóbr w postaci sześcianów w czterech kolorach: 19 niebieskich, 17 brązowych, 13 zielonych, 11 żółtych
- 60 znaczników Kolonistów
- 2 plansze Technologii
- 56 kafli Technologii
- 60 kafli Planet
- 7 szarych kafli Akcji
- 8 złotych kafli Celów
- 5 złotych plansz Magazynów
- 1 płytka z opisem przygotowania do gry/miejscem dla Kolonistów
- 1 płytka z opisem Planet
- 40 sześciokątnych żetonów Punktów Zwycięstwa (PZ): osiem żetonów o wartości „10”, siedem „5”, dwadzieścia pięć „1”
- 56 prostokątnych żetonów Kredytów Galaktycznych: osiem żetonów o wartości „10”, osiem „5”, czterdzieści „1”
- 1 tor pierwszeństwa
- 10 pionów graczy, po 2 w każdym z 5 kolorów
- 1 woreczek
- 1 instrukcja
Dane techniczne
podstawka/dodatek | samodzielna gra |
polska instrukcja | Tak |
nowy | Tak |
wiek | od 12 lat |
czas rozgrywki | 60-120 minut |
liczba graczy | 2-5 |