Rising Sun
Opis
Rising Sun to planszowa gra strategiczna dla 3-5 graczy wykorzystująca area control, negocjacje i unikalną mechanikę walki z ukrytą licytacją. Eric M. Lang przenosi nas w świat feudalnej Japonii, w której dowodzimy wojownikami, bogami i potworami walczącymi o prowincje. W grze znajdziemy pięknie wykonane figurki, z których znane jest wydawnictwo CMON.
W grze Rising Sun każdy klan jest inny. Krainę Japonii próbują zdominować klany Ważki, Lotosu, Koi, Żółwia i Bonsai. Każdy z nich posiada swoje własne, unikatowe zdolności i figurki, każdy z nich zaczyna na innym miejscu na torze Honoru. Doprowadź do perfekcji grę każdym z nich!
Autorem ilustracji do gry Rising Sun jest Adrian Smith, który pracował przy tak znanych projektach, jak Magic: The Gathering oraz licznych grach w uniwersum Warhammera 40K, a z wydawnictwem CMON pracował także nad grą HATE.
Unikatowe dla każdego klanu zasłonki pozwalają przede wszystkim potajemnie przed innymi graczami przydzielić zebrane zasoby na różne cele wojenne bądź polityczne, dzięki czemu rozgrywka jest emocjonująca i nieprzewidywalna!
Dużą regrywalność Rising Sun zapewniają urozmaicone karty. Podzielone są na trzy pory roku, Wiosnę, Lato i Jesień, które decydują o tym, kiedy można je zagrywać. Pozyskaj za ich pomocą potwory Oni i nowe możliwości na polu bitwy!
Każdy z rywalizujących graczy prowadzi swój Klan do wygranej poprzez zdobywanie Punktów Zwycięstwa na przestrzeni kilku Pór Roku. Gracze będą tworzyć i zrywać sojusze, podejmować działania polityczne, wielbić bóstwa, przystosowywać swoje klany do zmieniającej się sytuacji i rozmieszczać swoje figurki na mapie Japonii. Punkty Zwycięstwa zdobyć można na kilka sposobów – od wygrywania bitew, poprzez utrzymywanie się w kluczowych Prowincjach, aż do wykorzystywania Cnót zgromadzonych przez twój Klan. Gdy nastanie zima, gracz z największą liczbą Punktów Zwycięstwa obejmie rządy nad Krajem Wschodzącego Słońca!
Zawartość pudełka:
- 5 zasłonek Klanów
- 1 plansza do gry
- 7 kafli Świątyń
- 10 kafli Rozkazów Politycznych
- 21 podstawowych kart Pór Roku
(7 dla każdej Pory Roku) - 5 kafli Polityki/Wojny
- 24 żetony Wojen w Prowincjach
(8 dla każdej Pory Roku) - 15 kart Pór Roku z zestawu Herbacianego
(5 dla każdej Pory Roku) - 15 kart Pór Roku z zestawu Jeźdźca
(5 dla każdej Pory Roku) - 15 kart Pór Roku z zestawu Torii
(5 dla każdej Pory Roku) - 5 żetonów Sojuszu
- 20 żetonów Warowni
(4 dla każdego Klanu) - 20 żetonów Roninów
- 8 żetonów Kolejności Wojny
- 65 plastikowych Monet
- 10 znaczników Klanów
(2 dla każdego Klanu) - 10 figurek Klanu Bonsai
- 10 figurek klanu Kai
- 10 figurek klanu Ważki
- 10 figurek Klanu Lotosu
- 10 figurek Klanu Żółwia
- 8 figurek Potworów
- 5 Wielkich podstawek dla Potworów
(po 1 dla każdego Klanu) - 15 dużych podstawek dla Potworów
(3 dla każdego Klanu) - 15 białych podstawek Shinto
- 5 czarnych podstawek Daimyo
- 1 instrukcja
Dane techniczne
podstawka/dodatek | samodzielna gra |
polska instrukcja | Tak |
nowy | Tak |
wiek | od 14 lat |
czas rozgrywki | 60-120 minut |
liczba graczy | 3-5 |